Salam ukhwah kepada semua

Tentang tentang

My photo
Aku Hamba ALLAH beb ! korang?

Suka Blog ini?

Sunday, December 4, 2011

Diari : ketidaktenteram

Assalamualaikum.


Harini aku bermasalah lagi.
Entah kenapa kebelakangan ni aku alami stress berpanjangan.
Cuti2 ni aku rasa stress lagi banyak berbanding time sekolah.
Aku asyik ikut perasaan.


***
*MingguLepas*

[Stokis HPA: 10.30Pagi]

Mak aku ajak aku mengurut kat Stokis HPA dekat2 ngan kawasan aku. Ni sebab aku da senget berjalan dan sendi-sendi semua da lesu.Entah kenapa aku tak sedar yang tulang aku semua da sakit2.

Time kat Stokis HPA ada gak cek2 masalah dalam badan. Agak mengejutkan gak keputusannya..

-Badan alami kebas2 - boleh menyebabkan strok jika dibiarkan.
-Tulang belakang tak betul - Dah lama tulang belakang ni tak betul, hentakan kuat jadi punca(mse men bola).
-Cepat pelupa - yang ni aku taktau camne orangnya tau aku ni cepat pelupa.Yang pasti memang aku jenis pelupa.
-Stress dan kemurungan - orangnya kata aku sentiasa stress dan rasa terganggu bagai putus cinta(ewah2).Orangnya soal aku,

"Adik kena buli ke? kena ugut kat skola ke? putus cinta?"

aku balas,

"err err xdelah cik(pakcik),saye slalu buli org,hehe..ada mslh sikit kat skola.Terlalu ikut prasaan"

Entah camne orangnya tau aku mengalami sindrom2 kat atas ni(sindrom2?)...
Hebat betul orangnya~ Dan orangnya mengesyorkan aku tuk tenang dan jangan amik perasaan.

 relax~

***
[04/12/2011]

Pagi2 lagi aku dah jadi blerr yang amat.
Alhamdulillah lah aku masih hidup.ALLAH sayang aku dan aku fikir ALLAH bagi peluang untuk aku bertaubat.

Hermm, rutin2~
-Match Bolasepak [8:30pagi] - Agak stress dan bingung.Perasaan menjadi GANAS dan jadi TAK KERUAN. Entah apa difikirkan.Time tunggu transport,time main bola,time lepak ngan kawan. Semuanya takleh fokus.

-Solat -Time solat pun rasa tak khusyuk,kena solat sampai khusyuk.Otak rasa berpusing,ya berpusing...rasa da sesak. Menangis dalam hati waktu tu T_T
Sungguh taktipu hati ni rasa kosong. Entah apa kenapa dan camne langsung tak feel apa-apa time tu.Memang aku asyik fikir benda lain time solat, tak khusyuk.  T_T

Maafkanlah hambamu ini Ya ALLAH~  :'(

-Internet - Aku cuba cari ketenangan... buka fb jap.Cek2. Takdepe, kosong. Buka mesej, cari nama 'Nisa Hasrin' tengok2 previous messages(tersenyum sikit). Buka link lagu2 english. Youtube dibuka. Herm..masih kosong.Aku masih tak terasa pape yang boleh mengHappykan hati ini. Hati hanya terasa...Sedih sentiasa~

*Nisa Hasrin - kakak/makcik aku di Facebook.Sentiasa tukar2 lagu ngan dia. Umur atas aku. hehe..bangge dia kalo tau nama dia ada kat sini.. :D


***

Sekarang ni aku masih mencari-cari.
Masih perlu motivasi, kata-kata semangat, takpun perangsang untuk diri lebih kehadapan. Sebab aku seorang yang sangat down jika dikutuk atau dicemuh. Lemah semangat kebelakangan ni. Serius~

"Ya ALLAH, tenangkanlah dan yakinkanlah hati hamba mu ini.Berikanlah semangat kepadaku untuk meneruskan kehidupan." 
Aminn~


-Ada hikmah disebalik semua ni-

*Kalo bule, aku nak mintak tolong kpd korang,pembaca. Jika ada tips2 yg bergune untuk aku.Aku da rse kelam dgn situasi ni.Situasi aku,akulah mangsanya. :(


BroFatih
22:57[14122011]
Perlukan Motivasi

0 komen anda...:

Post a Comment

Komen-komen sikit pasal blog saya ye!

Followers

 

ShoutMix chat widget
Powered by Blogger.

Labels

website (13) suka2 (11) promosi (7) banner (6) ntah (6) gambar (5) baru (4) pengalaman (4) PC (3) Positive (3) gadget (3) mesej (3) penat (3) exam (2) kawan (2) tolong (2) tutorial (2) Bahasa (1) Bangsa (1) KAMIBLOGGER (1) Kawad (1) contest (1) diskus (1) facebook (1) formspring.com (1) henset (1) kecewa (1) mati (1) novel (1) parody (1) pengakuan (1) perang (1) selangor hebat (1) sesat (1) sosial (1) suka (1) video (1) virus (1)

Blog Archive