Salam ukhwah kepada semua

Tentang tentang

My photo
Aku Hamba ALLAH beb ! korang?

Suka Blog ini?

Saturday, December 24, 2011

Jangan Sampai OVERLOAD !

Firman ALLAH  pasal hormat dan batas laki pompuan 


ALLAH S.W.T telah menciptakan nabi Adam sebagai manusia pertama di muka bumi ni. Dan ALLAH juga telah menciptakan HAWA daripada tulang rusuk kiri nabi Adam.Hawa adalah isteri nabi Adam dan wanita pertama di muka bumi ni.

Lelaki disebut kaum Adam manakala Wanita disebut kaum Hawa. Dua-dua ni ada rasa sayang dan cinta.Lelaki sayang Wanita,Wanita sayang Lelaki.Lelaki cinta Wanita,Wanita cinta Lelaki.Dan sebagainya..

Seseorang lelaki sangat-sangat memerlukan wanita kerana wanita adalah pendamping hidup tatkala suka duka.Wanita juga perlukan lelaki untuk share suka duka,luahan hati dan memacam lah~

Tapi, perlu diingat juga, kasih sayang dan cintanya seseorang tu takleh lah sampai overload kerana cinta abadi adalah cinta kepada ALLAH. ALLAH yang cipta kita, takkan nak lupa. Manusia lupa diri namanya tu.

Kat muka bumi ni setiap manusia berpasang-pasangan dan akan menemui jodoh.Ya, AKAN menemui jodoh. Hanya tunggu masa.Tapi kena USAHA.

Ya,Usaha.

Tapi dalam post ni aku cuma nak diskuskan dan Hiperbolakan 1 komen, 

"Bercinta jangan OVERLOAD, Bercinta jangan lupa tuhan, Bercinta jangan cinta monyet, Perasaan cinta biar simpan dalam hati, luahkan padaNya jika dah berbuak-buak, jangan luahkan dengan buat benda yang memudaratkan, jangan sampai jadi maksiat, jangan sampai jadi fitnah, jangan sampai jadi masalah dunia akhirat, jangan sampai ALLAH murka, Bercinta jangan berdating kecuali mak bapak ikut dan terus kawin, Bercinta biar sampai kesyurga, Bercinta lepas kawin lebih indah :)"

Bercinta tu susah, betul..sangat susah, tapi best :)
kalo best2 tapi dapat murka ALLAH memang SIA-SIA lah.
Tapi apakandaya,hati emosi dan meronta naik gila dan mula membuak-buak macam larva keluar dari gunung berapi merapi dan akhirnya... larva-larva tu mengorbankan banyak nyawa.

Tak caya tanya yg pena bercinta :)
-Hati tunjuk perasaan mahu dibebaskan dari keluhan-

Muhasabah diri beb ! aku cuma manusia bese yg asyik lupa diri dan lupa allah !
asyik asyik asyik leka dengan cinta dunia !


aku? aku suka seseorang,aku simpan dalam hati,aku luahkan padaNya
tapi kekadang aku tak khusyuk solat sbb bygn dia ganggu aku.
tapi keakdang aku tak keruan sbb dia asyik terbayang dlm fikiran aku,
sebab tu la aku bnyk jerawat(heh apekena mengena?)

^^,

0 komen anda...:

Post a Comment

Komen-komen sikit pasal blog saya ye!

Followers

 

ShoutMix chat widget
Powered by Blogger.

Labels

website (13) suka2 (11) promosi (7) banner (6) ntah (6) gambar (5) baru (4) pengalaman (4) PC (3) Positive (3) gadget (3) mesej (3) penat (3) exam (2) kawan (2) tolong (2) tutorial (2) Bahasa (1) Bangsa (1) KAMIBLOGGER (1) Kawad (1) contest (1) diskus (1) facebook (1) formspring.com (1) henset (1) kecewa (1) mati (1) novel (1) parody (1) pengakuan (1) perang (1) selangor hebat (1) sesat (1) sosial (1) suka (1) video (1) virus (1)

Blog Archive