Salam ukhwah kepada semua

Tentang tentang

My photo
Aku Hamba ALLAH beb ! korang?

Suka Blog ini?

Thursday, June 9, 2011

selangorku hebat!






Assalamualaikum

Alhamdulillah syukur kehadrat ilahi saya masih bernafas pada hari ini.

Sebenarnya dah lama saya tak update
blog ini,dah usang dah.

Tapi mula semangat pula nak update pabila idea menjelma.

YA!

Tujuan saya tulis post kali ini adalah kerana saya mencuba nasib dalam pertandingan membuat blog anjuran negeri selangor.
(haha test-test taktau dapat ke tak)

***

Memang sejujur ikut hati saya bahawasanya saya tak tahu nak buat artikel tentang apa,jika di lihat peserta lain mejoriti buat tentang hari wesak.

Contoh blog peserta lain : daus

Jadi tiada cara lain! saya kena buat artikel sendiri tentang negeri saya! ya!Saya kena yakin~

***

SELANGOR IDAMANKU


Duli Yang Maha Mulia
Selamat di atas takhta
Allah lanjutkan usia Tuanku
Rakyat mohon restu
Bawah Duli Tuanku
Bahagia selama-lamanya
Aman dan sentosa
Duli Yang Maha Mulia
Sumber : http://www.liriklagumuzik.co.cc/2009/08/lirik-lagu-negeri-selangor.html#ixzz1Omcvnyy2


Berikut adalah lirik lagu negeri selangor.
Dan berikut juga adalah lagu yang selalu saya nyanyikan sewaktu perhimpunan hari isnin! Walaupun pendek ianya tetap bermakna bagi rakyat negeri selangor,

Kenapa pula?

"Sebab lagu ini membuktikan bahawa selangor hebat! dan seluruh rakyat selangor mendoakan kesejahteraan pemimpin mereka, DYMM Sultan Sharafuddin Idris Shah Alhaj Ibni Almarhum Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah Alhaj."
Itu dari pandangan saya,dari pandangan anda apa pula? ^_^

***
SELANGOR YANG INGIN KU LIHAT!

Secara majoritinya selangor diduduki oleh kaum melayu.Ada juga cina dan ada juga india dan lain-lain lagi.

Dan dari segi agama,orang yang beragama ISLAM adalah yang paling ramai diantara semua agama.Tapi itu tak menjadi suatu masalah kan?

Walaupun islam kukuh menjadi pegangan penduduk,agama lain tidak dintindas! ini lah yang saya sedang tengok!

Saya bangga jadi rakyat selangor.

Tetapi saya teringin juga nak tengok negeri ini menjadi maju dalam segi AGAMA! Saya teringin nak lihat negeri ini laksanakan hukum hudud,kalau boleh negara Malaysia melaksanakan hukum hudud supaya akan lebih MAJU dari segi AGAMA.

Kenapa pula perlu buat hukum hudud?

Kita dapat mencontohi zaman kegemilangan rasulullah S.A.W semasa zaman pemerintah baginda.Percaya atau tidak bahawa orang bukan islam juga sama-sama merasai nikmat kegemilangan pemerintahan rasulullah.Bukankah kita kena mencontohi Rasul kita ke?

Selain itu,saya juga teringin selangor LEBIH MAJU dan TERUS MAJU dari segi PENDIDIKAN warganya! Saya yakin selangor boleh! yes! (over lak..huhu)

Nak tahu? tiada yang mustahil selangor akan menjadi begini,
tak mustahil selangor begini ye tak?

-ini selangor,nak maju?rakyat kena maju juga!-

JOM KITA RAKYAT SELANGOR BERSATU!

*habis part 1,part 2 saya akan taip cadangan saya untuk negeri selangor! moga ALLAH mempermudahkan urusanku~
*Jangan lupa undi saya di SelangorIdamanku

woit tengok juga BLOG saya yang LAIN! : FREEDOM

2 komen anda...:

Taufan Bin Ribut said...

org jb leh join tak agak2??huhuu..


Entri terkini : MINI GATH GENG JOHOR BLOGGER

Watch my video song!!

Hero said...

taktau lah saya~

Post a Comment

Komen-komen sikit pasal blog saya ye!

Followers

 

ShoutMix chat widget
Powered by Blogger.

Labels

website (13) suka2 (11) promosi (7) banner (6) ntah (6) gambar (5) baru (4) pengalaman (4) PC (3) Positive (3) gadget (3) mesej (3) penat (3) exam (2) kawan (2) tolong (2) tutorial (2) Bahasa (1) Bangsa (1) KAMIBLOGGER (1) Kawad (1) contest (1) diskus (1) facebook (1) formspring.com (1) henset (1) kecewa (1) mati (1) novel (1) parody (1) pengakuan (1) perang (1) selangor hebat (1) sesat (1) sosial (1) suka (1) video (1) virus (1)

Blog Archive