Salam ukhwah kepada semua

Tentang tentang

My photo
Aku Hamba ALLAH beb ! korang?

Suka Blog ini?

Sunday, August 22, 2010

BAHASA JIWA BANGSA



Salam Alaik to you all...
(ceh,speaking lak)

Okey,hari nie kita belajar Bahasa Melayu erk?
Asyik Bahasa english kita gunakan...Mana perginya Bahasa Melayu?
katanya "BAHASA JIWA BANGSA"...
tapi sebaliknya....
*saya kecewa~...

Baik,tapi hari ini saya cuma nak merungkai 1 perkataan...
ikutilah segmen "merungkai makna perkataan"...
(chewah~...)

***

TERIMA KASIH

eh?kenapa dengan aku?
belum mula dah cakap 'mekasih'...

hehe...
semua tahu perkataan tu an?
bila kita dapat sesuatu barang...kita ucap perkataan tu deka
t orang yang bagi tu~...

tu lah Al-Kisahnya...

Okey,kita mulakan kajian dan kaji selidik(chewahhh~) mengenai perkataan TERIMA + KASIH= ???
Jika kita mendalami perkataan tu betul2...memang ada makna yang 'POSITIVE'...
=D

---
Okey,bagi taknak membosankan dan memanjangkan entri..saya 'CIPUTKAN'/'PENDEKKAN'...

Memula TERIMA

*Anda menerima Benda...

Kedua KASIH

*banyak makna nie...hehehe
Anda menerima Kasih sayang/Perhatian...

Jadi,TERIMA + KASIH = SAMA-SAMA

Kesimpulannya: Bahasa Melayu Bukannya Tak best,Cuma orang lain yang tak nak jadi Best sebab tak suka cakap Bahasa Melayu...


PENUTUP

Okey,sampai sini saja kelas Bahasa Melayu kita ya semua....
Ingatlah,Bahasa Melayu juga adalah sejenis BAHASA bukan PUSAKA yang patut ditinggalkan...

-TamaT-

*Perhatian yang Mengejutkan! : Entri kali ini tiada kena mengena dengan apa-apa perkara POLITIK,saya tak meletakkan benda2 politik didalam nie...
*Gambar-gambar di dalam nie telah diCIPLAK oleh saya sendiri di dalam GOOGLE...

yang benar...
saya sendiri...

0 komen anda...:

Post a Comment

Komen-komen sikit pasal blog saya ye!

Followers

 

ShoutMix chat widget
Powered by Blogger.

Labels

website (13) suka2 (11) promosi (7) banner (6) ntah (6) gambar (5) baru (4) pengalaman (4) PC (3) Positive (3) gadget (3) mesej (3) penat (3) exam (2) kawan (2) tolong (2) tutorial (2) Bahasa (1) Bangsa (1) KAMIBLOGGER (1) Kawad (1) contest (1) diskus (1) facebook (1) formspring.com (1) henset (1) kecewa (1) mati (1) novel (1) parody (1) pengakuan (1) perang (1) selangor hebat (1) sesat (1) sosial (1) suka (1) video (1) virus (1)

Blog Archive