Salam ukhwah kepada semua

Tentang tentang

My photo
Aku Hamba ALLAH beb ! korang?

Suka Blog ini?

Friday, April 30, 2010

Tutorial : garisan cool!

Salam,this is my first tutor

Tutorial : Garisan bawah menggunakan gambar kecil

salam,hari ni saya nak tunjuk 1 tutorial menarik yang bole dikongsi bersame... :D

Garisan bawah pun boleh jadi custom :

(tidak faham apa yang ada di atas tidak apa, janji dapat nampak efek garisan bawah yang lebih lain daripada biasa itu :D)

Langkah 1 : Tambah CSS

Tampalkan kode di bawah di sebelum ]]>

.gariscomel {
line-height:10px;
padding:4px 2px 2px 0;
}

Tekan save. (Boleh dikatakan sudah siap ^.^)

Langkah 2 : Hasilkan ia dalam posting

Kalau kamu underline, rupa kode ialah perkataan kamu kan ? Untuk buat efek ini pun lebih kurang sama konsepnya, cuba :

Comel tak nih ? suka meh ?

dan hasilnya akan menjadi seperti :

2010-01-12_184730

'Gariscomel’ itu sebenarnya tentuan suka hati saya, kamu boleh mengubahnya.(sudah semestinya perlu ubah juga pada bahagian CSS) Gambar garisan (yang warna orange itu) pun boleh kamu ‘main’. Banyak visual yang kool-kool lagi dapat kamu fikirkan..

Sedikit inspirasi ^@^) !

Kalau malas, selamat menyalin xD Usaha juga kan ? haha ~


tak paham?saya lagi tak paham sbb saya cuma copy paste je..bhahaha~

0 komen anda...:

Post a Comment

Komen-komen sikit pasal blog saya ye!

Followers

 

ShoutMix chat widget
Powered by Blogger.

Labels

website (13) suka2 (11) promosi (7) banner (6) ntah (6) gambar (5) baru (4) pengalaman (4) PC (3) Positive (3) gadget (3) mesej (3) penat (3) exam (2) kawan (2) tolong (2) tutorial (2) Bahasa (1) Bangsa (1) KAMIBLOGGER (1) Kawad (1) contest (1) diskus (1) facebook (1) formspring.com (1) henset (1) kecewa (1) mati (1) novel (1) parody (1) pengakuan (1) perang (1) selangor hebat (1) sesat (1) sosial (1) suka (1) video (1) virus (1)

Blog Archive